1. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
1. lekce JAKÉ JE DNES POČASÍ? (What's the weather like today?)
Pro základní popis počasí potřebujeme jen sloveso „TO BE“ a správné přídavné jméno. Vše je ve tvaru: „IT IS + přídavné jméno”. Jaké typy počasí jsou nejběžnější?
2. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
2. lekce BARVY (colours)
Od bílé po karmínovou, purpurovou, olivovou, kaštanově hnědou, až po černou.
3. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
3. lekce ZDE, TAM, TÁMHLE (here, there, over there)
Když popisujeme vzdálenost, často potřebujeme výrazy „ZDE“, „TAM“, „TÁMHLE“. Jak přesně vyjádříme tato slova v angličtině?
4. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
4. lekce ZÁKLADNÍ LIDSKÉ POTŘEBY (be hungry, thirsty, cold...)
Pro základní existenční věci se v angličtině využívá sloveso "BE" ("být hladový"...), kdežto v češtině často používáme sloveso "MÍT" ("máme hlad"...).
5. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
5. lekce CHYSTAT SNÍDANI/SNÍDAT, VAŘIT OBĚD/OBĚDVAT... (make/have breakfast...)
V této souvislosti je nejdůležitější zapamatovat si dvě slovesa: "MAKE" a "HAVE".
6. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
6. lekce NÁBYTEK: Kombinace se slovy "ŽIDLE" a "STŮL"
7. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
7. lekce VYUČOVAT, STUDOVAT, NAUČIT SE (teach, study, learn)
8. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
8. lekce ŽÁDAT, PTÁT SE, POLOŽIT OTÁZKU (ask for, ask about, ask a question)
9. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
9. lekce MÍT RÁD, LÍBIT SE (like)
Pozor na správný slovosled ve významu "LÍBIT SE".
10. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
10. lekce OPUSTIT/ODEJÍT (leave) a VSTOUPIT/VEJÍT (enter)
Jak správně tato slovesa používat?
11. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
11. lekce DOVOLENÁ (holiday, vacation) a PRÁZDNINY (school holidays, school vacations)
12. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
12. lekce LÁTKA, HMOTA, MATERIÁL (stuff), VĚC (thing)
V běžné hovorové řeči se často využívá technika, kdy se podstatná jména nahrazují slovy „STUFF“ nebo „THING“.
13. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
13. lekce V KOUPELNĚ (in the bathroom)
Jak říci základní činnosti, běžně vykonávané v koupelně?
14. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
14. lekce V RESTAURACI (at a restaurant)
Jak si správně objednat v restauraci?
15. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
15. lekce TRANSPORT: JET, LETĚT, PLAVIT SE, ŘÍDIT (go by, fly, sail, take, drive, ride)
16. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
16. lekce JAK FORMÁLNĚ ŘÍCI, KOLIK JE HODIN (It is four past five. It is four to six.)
16. lekce UDĚLAT (NĚKOMU) NĚJAKOU LASKAVOST (do somebody a favour)
16. lekce JSEM ZVĚDAVÝ, ŘÍKÁM SI (I wonder)
17. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
17. lekce MŮŽU SE VÁS ZEPTAT NA CESTU? (Can I ask you for directions?) - 1. část
Tři jednoduché základní věty, jak popsat směr cesty.
17. lekce MŮŽU SE VÁS ZEPTAT NA CESTU? (Can I ask you for directions?) - 2. část
Použití předložek AT, ON, PAST, TO, a spojky UNTIL.
17. lekce KONEČNĚ POZNAT (get to know)
Použití vazby GET + INFINITIV ve větách
18. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
18. lekce V DOMĚ (inside the house)
Označení místností v domě (označují se THE, neboť jde o konkrétní místnosti; pokud je věc nezaměnitelná, každý ví „o co jde“, používáme THE).
18. lekce V DOMĚ (inside the house) - činnosti I.
Základní činnosti, týkající se oken a dveří.
18. lekce V DOMĚ (inside the house) - činnosti II.
Jít po schodech nahoru/dolů, rozdíl mezi slovy „stairs“ a „steps“.
18. lekce DŮM Z VNĚJŠKU (house from the outside)
Jistě se hodí zopakovat si pár výrazů, týkajících se popisu domu a jeho okolí.
18. lekce DŮM Z VNĚJŠKU (house from the outside) - činnosti I.
Vylézt na střechu, přelézt přes plot, prolézt skrz plot; rozdíl mezi předložkami „over“ a „through“.
18. lekce DŮM Z VNĚJŠKU (house from the outside) - činnosti II.
Jít po pěšině k domu, jít nahoru po pěšině, být na trávníku, na dvoře, zůstat na trávě, na kopci.
19. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
19. lekce (SCHŮZKA) NAPLÁNOVANÁ (NA)… (scheduled for)
19. lekce MÍT DEN VOLNA (have a day off), VZÍT SI DEN VOLNA (take a day off)
20. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
20. lekce JEDNY DŽÍNY, DVOJE BOTY, TROJE BRÝLE (a pair of jeans, two pairs of shoes, three pairs of glasses)
Druhové číslovky u oblečení.
20. lekce MÍT NA SOBĚ (wear, have on, dressed in)
Jak říci, že někdo "má (něco) na sobě"?
20. lekce VYZKOUŠET SI, PASOVAT, SLUŠET (try on, fit, suit)
Jak říci, že někomu něco "sluší", "pasuje", nebo si má něco "vyzkoušet"?
21. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
21. lekce SVĚTOVÉ STRANY (cardinal points)
Jaké předložky a člen se pojí se světovými stranami?
22. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
22. lekce OČEKÁVÁ SE ODE MĚ (I am supposed to)
22. lekce ZAMĚSTNÁNÍ, DROBNÝ ÚKOL, POVINNOST, DOBRÝ VÝKON! (job)
22. lekce KANCELÁŘSKÉ POTŘEBY, KANCELÁŘSKÝ NÁBYTEK (office supplies, office furniture)
22. lekce KANCELÁŘSKÉ ZAMĚSTNÁNÍ - BĚŽNÉ AKTIVITY (office job - common activities)
22. lekce KANCELÁŘSKÉ ZAMĚSTNÁNÍ - TŘÍDĚNÍ, VYHAZOVÁNÍ (office job - organizing, throwing)
23. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
24. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
24. lekce ZELENINA (vegetables)
24. lekce MLÉČNÉ PRODUKTY (dairy products)
24. lekce TUKY A SLADKOSTI (fats and sweets)
25. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
25. lekce GRILOVAT (have a barbecue)
26. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
27. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
28. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
29. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
30. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
31. LEKCE ZVUKOVÝ SLOVNÍK /video/
31. lekce MLUVIT, HOVOŘIT, POVÍDAT, ŘÍCI, VYPRÁVĚT (speak, talk, say, tell)
Jaké jsou nejdůležitější významové rozdíly u těchto sloves?
EXTRA OBUV (Shoes) - Popis - 1. část
EXTRA OBUV (Shoes) - Popis - 2. část
EXTRA STROM (Tree) - Popis - 1. část
EXTRA STROM (Tree) - Popis - 2. část
EXTRA KEŘE (Bushes) - Názvy - 1. část
EXTRA KEŘE (Bushes) - Názvy - 2. část
EXTRA LUČNÍ ROSTLINY (Meadow plants) - Názvy
EXTRA OBILÍ (Grains) - Názvy - 1. část
EXTRA OBILÍ (Grains) - Názvy - 2. část
EXTRA ZELENINA CIBULOVÁ (Onions and Leeks) - Názvy